Mommy Bear’s Morning Thoughts: Happiness (Bilingual)

Mommy Bear and Izzy the Wander Bear


“I can’t wait to hit the gym and really wish to get back to my old shape”.


That was a-note-to-my-self or self motivation. I just posted an old picture on my IG story (@kikanialina) with that as the caption. Back in the days when I hit the gym almost everyday.


Don’t get me wrong, we can still be the happiest person in this world even-though we are not slim. Being big or skinny does not mean you are unhappy. ALWAYS REMEMBER! As they say: “Being Skinny is okay, not being skinny is okay. Having curves is okay, not having curves is okay”,


...and I agree with that. Yes, as long as you are happy! 


However, everyone has their own happiness sources. Me, being fit is one of those things that makes me happy. Therefore, I will always try to pursue my happiness. Just like you! Be happy in every shape you are! As I said “AS LONG AS YOU ARE HAPPY!”




Happiness is not something that’s hard to get, it’s what we earn if we are wise enough to simplify the source of our happiness - it’s within ourselves.


Choose the simple things that can make us happy and be grateful. 


These are the source of my happiness:

  1. To get head / back scratches and massages from my husband
  2. To sleep in a comfy bed.
  3. To have strong wifi.
  4. To finish writing a blog post / editing a video for my vlog.
  5. To get at least one good picture amongst 100 pics when my husband takes photos.
  6. To buy more hats, bikinis, books, fridge magnets, post cards (my collections) or to have more staycations - to add my hotel room cards collection.
  7. To have my body back to my ideal weight / get fit.
  8. To get more stamps / visas in my passport (travel around the world).
  9. To keep my house nice and tidy.
  10. To have best friends and family who love me back.
  11. To see these two happy, smiling and laughing.
My happiness: My husband (Daddy Bear) and my daughter (Izzy Bear) - Izzy the Wander Bear


Know your happiness, and pursue it!

Always remember: BE GRATEFUL.


Love,
Mommy Bear

———————————-

Judul: “Pemikiran Pagi Mommy Bear: Kebahagiaan”.

"Saya tidak sabar untuk pergi ke gym dan benar-benar ingin kembali ke bentuk tubuh lama saya".

Itu adalah pesan untuk diri sendiri atau motivasi diri. Saya baru saja memposting foto lama di IG Story saya (@kikanialina) dengan tulisan itu. Kembali ke hari-hari ketika saya pergi ke gym hampir setiap hari.

Jangan salah paham, kita masih bisa menjadi orang paling bahagia di dunia ini meskipun kita tidak langsing. Menjadi gemuk atau kurus tidak berarti kamu tidak bahagia. SELALU INGAT! Seperti yang mereka katakan: "Menjadi kurus tidak apa-apa, tidak menjadi kurus tidak apa-apa. Memiliki kurva tidak apa-apa, tidak memiliki kurva tidak apa-apa ”,

... dan saya setuju dengan itu. Ya, selama Anda bahagia!

Namun, setiap orang memiliki sumber kebahagiaan mereka sendiri. Saya, menjadi bugar adalah salah satu hal yang membuat saya bahagia. Karena itu, saya akan selalu berusaha mengejar kebahagiaan saya. Sama seperti kamu! Berbahagia dalam segala bentuk tubuh Anda! Seperti yang saya katakan, "SELAMA KAMU BAHAGIA!"



Kebahagiaan bukanlah sesuatu yang sulit didapat, itu adalah apa yang kita dapatkan jika kita cukup bijak untuk menyederhanakan sumber kebahagiaan kita - itu ada dalam diri kita.

Pilih hal-hal sederhana yang bisa membuat kita bahagia dan bersyukur.

Inilah sumber kebahagiaan saya:
1. Mendapatkan garukan / pijat kepala / punggung dari suami saya
2. Tidur di tempat tidur yang nyaman.
3. Memiliki wifi yang kuat.
4. Menyelesaikan menulis posting blog / menyunting video untuk vlog saya.
5. Mendapatkan setidaknya satu gambar yang bagus di antara 100 foto ketika suami saya mengambil foto.
6. Membeli lebih banyak topi, bikini, buku, magnet kulkas, kartu pos (koleksi saya) atau lebih banyak liburan menginap - untuk menambah koleksi kartu kamar hotel saya.
7. Agar tubuh saya kembali ke berat ideal saya / bugar.
8. Untuk mendapatkan lebih banyak cap-cap / visa-visa di paspor saya (keliling dunia).
9. Menjaga rumah saya bagus dan rapih.
10. Memiliki sahabat dan keluarga yang mencintai saya juga.
11. Melihat keduanya bahagia, tersenyum dan tertawa.
Kebahagiaan saya: Suami saya (Daddy Bear) dan putri saya (Izzy Bear) - Izzy the Wander Bear


Kenali kebahagiaan Anda, dan kejarlah!

Selalu ingat: BERSYUKURLAH.


Cinta,
Mommy Bear

Comments