Bali Babymoon #1 : Asa Bali Luxury Villas (Bilingual)

Hello, today I (Mommy Bear) will flashback when the nausea of my ​​pregnancy had passed. I was 20 weeks pregnant at the time, and I decided to go to Bali even though I was alone, and only for 2 days. I missed Bali! Missing the beach and the atmosphere precisely. Daddy Bear was unable to join because he had some work to do at the weekend. I still flew alone. Coincidentally there was a good friend of mine who had work in Bali, so she accompanied me to stay for 1 night.

When I arrived in Bali, I went straight to the location of the Villa that I had booked, namely Asa Bali Luxury Villas. There are a lot of villa units, there are some in the same area, but there are a few more apart - because there are 2 different locations, although not too far away. The lobby and villa I rented happened to be separated, so they took me to my villa using a buggy car.

Halo, hari ini saya (Mommy Bear) akan flashback pada saat masa-masa mual kehamilan saya telah berlalu, waktu itu usia kandungan saya 20 minggu, dan saya memutuskan untuk pergi ke Bali walaupun sendirian dan hanya untuk 2 hari saja. Kangen Bali! Kangen mantai dan suasananya lebih tepatnya. Walaupun Daddy Bear berhalangan karena ada kerjaan di weekend itu. Saya tetap meluncur sendirian. Kebetulan ada teman baik saya yang sedang ada kerjaan di Bali, jadinya dia menemani saya menginap 1 malam.

Sesampainya di Bali, saya langsung menuju lokasi Villa yang telah saya booking, yaitu Asa Bali Luxury Villas. Terdapat banyak unit villa, ada beberapa yang di area yang sama, namun ada beberapa lagi yang terpisah jarak - karena terdapat 2 lokasi yang berbeda, walaupun tidak terlalu berjauhan. Lobby dan villa yang saya sewa kebetulan terpisah, jadi saya diantarkan menggunakan buggy car menuju villa saya.

Asa Bali Luxury Villas
Jl. Yudistira, Seminyak, Kuta, Kabupaten Badung,
Bali, Indonesia - 80361.


Asa Bali Luxury Villas
Asa Bali Luxury Villas

Because my bump was exactly 5 months old at the time, entering the 20th week, we decided to announce our happy news, and I was pregnant with a baby girl. Yes! That was Izzy Bear, of course.

Karena kandungan saya pada waktu itu tepat berusia 5 bulan, kami memutuskan untuk mengumumkan kabar bahagia kami, kandungan saya yang telah memasuki minggu ke 20, dan saya tengah mengandung seorang bayi perempuan. Ya! Itu adalah Izzy Bear tentunya.


Asa Bali Luxury Villas
Asa Bali Luxury Villas
Asa Bali Luxury Villas
Asa Bali Luxury Villas
Asa Bali Luxury Villas
Asa Bali Luxury Villas
Review [/5] / Ulasan [/5]
1 King Bed Room, 1 Bathroom.


Exterior and interior design: 4.5/5
Desain eksterior dan interior: 4.5/5

Facilities: 4.5/5
Fasilitas: 4.5/5

Toiletries: 4/5
Perlengkapan Mandi: 4/5

Food: 4/5
Makanan: 4/5

Service: 4.5/5
Servis: 4.5/5

Cleanliness: 4.5/5
Kebersihan: 4.5/5

Location: 4/5
Lokasi: 4/5

Value for money: 4.5/5
Nilai uang: 4.5/5


Asa Bali Luxury Villas
Asa Bali Luxury Villas
Price per night: 1, 395, 273 IDR (I got a special discount at the time).
Harga per malam: Rp. 1, 395, 273 (Saya mendapatkan diskon spesial pada waktu itu).

Anyway, thanks for reading our blog!
Ngomong-ngomong terima kasih telah membaca blog kami!



Comments