My Love Journey: Our 5 Love Languages (Bilingual)

Hi! It’s V-day today (Feb 14)! 

I’m happy that I got a beautiful bouquet from Daddy Bear! It was a surprise, because I didn’t expect him to give me a bouquet a day before Valentine’s Day! LOL. He forgot the date! He thought yesterday was already Feb 14. Surprise, surprise, indeed! I expected him to give me the similar roses like most Valentine’s Day we had, but hey! This time is a bit different! There are roses and tulips, and I really love both flowers, and its color combination. He definitely made my day! :”>

Mommy Bear’s bouquet from daddy
I love flowers because they’re beautiful, especially roses, and I guess my mom also gave a contribution to this: she used to plant roses, orchids, and so many other flowers and plants in our yard, back when I was a kid. My mom has started to plant some flowers and other plants again as well nowadays, trying to bring back her old hobby. Besides, I’m always into art and anything enchanting; that’s why roses always steal my heart. I started to like tulips as well, and I guess it was because of him, as he was the one who gave me tulips for the first time. It was actually tulips and roses: he gave me a surprise bouquet the first time I visited him in the UK. I actually gave him a little hint that I love flowers, and he got my hint! LOL. I never really gave him flowers though, because I knew it was not his thing. I don’t want to give him something that I like, not what he likes. As we have been together quite some time now, we’ve been trying to learn more about one another: what makes our significant other happy, and it helps that we learn about their Love Languages as well. I knew that it won’t bother my husband if I did not prepare anything for him on the V-day, but I felt like I just wanted to give him something that he normally likes. Last year, I surprised him with a bouquet of Bombolone (Italian doughnuts), since he has a sweet-tooth. This year I bought him a pack of cute brownies. Something that is close to his stomach is always a safe choice, he definitely would enjoy munching them. Ha!

Valentine Brownies for daddy from mommy

I do love receiving gifts on special occasions; it does not have to be expensive, because for me the intention counts more. As long as it’s something I like, need, or something that touches my heart. Even a small thing takes most room in my heart, as cheesy as it sounds. I’m actually not a romantic person, and neither is he really. We both did not say the L word right away during our relationship before we got married, we both said that for the first time after months being in relationship, when we really meant it. If you ask me who said the L word first? It was him! Yes! (You know my pride is higher than my height, I waited until he said that first :p). Of course I replied with the truth that I felt the same way. Daddy Bear and I also don’t really do PDA, or other smushy things in public. We like to keep it private, I only post things that I think it’s okay to share. If you notice, I never post anything such as gifts from him on my social media. I usually just share the pictures when they are still wrapped. Luckily both of us are on the same page on that one: both of us agree to keep that private.

Sometimes we forget that everyone’s happiness is in different things. We tend to give something we like to our significant other, rather than giving them something they like, as not everyone has the same taste or the same Love Languages. I read an article of Gary Chapman’s book a few months ago, about the 5 Love Languages. It was interesting! I realized right away that is why me and my husband click, although we have different personalities and characters. It’s because we both are willing to learn and always try our best to make our significant other happy, and I guess so far, we have been on the right track in reading what s/he likes or dislikes, and what makes our significant other happy.

I asked Daddy Bear to take the 5 Love Languages quiz  As expected, his 3 primary Love Languages are Quality Time, Physical Touch, and Words of Affirmation

Daddy Bear’s Love Languages

That answered why he often wanted to be the one who cooked for me, although I also ended up learning how to cook, and I don’t mind cooking now. I remember when I gave a compliment to my female friend who is good at cooking and making steak (my favorite food), instead of asking me to learn to cook like her, Daddy Bear responded “I can learn to cook steak too...”. LOL. How sweet he is! Many husbands will be the ones who ask the wives to learn and cook for them. This is why our feelings are mutual. I always believe that God often sends us the right person who completes us, not always what we want, but it’s what we need. If you check my Love Languages below, my top 3 Love Languages are Acts of Service, Words of Affirmation, and Receiving Gifts.

Mommy Bear’s Love Languages
I like getting compliments and affirmations, as I’m a bit of a perfectionist, and I always try to give the best in everything I do. Therefore, getting compliments about what I’ve done and achieved is always a nice thing to hear, especially if it’s coming from someone I love. My late dad was my biggest supporter: he was always there to mentally support me, and always gave me compliments and affirmations. However, I was also raised by my mom, who is a perfectionist; she does not give compliments easily. I guess that was why I’m a bit of a perfectionist too, I definitely took that side of her. I’m always honest if it comes complimenting other people. I understand that compliments don’t cost a thing, yet I only give compliments when I really mean it. I have such a high standard, I don’t give compliments easily, I don’t like kissing people’s as*es. I prefer to keep my mouth shut than not telling the truth. On the other hand, I’m good at expressing my support and I don’t hesitate to give compliments when someone deserves it. That is why daddy is happy that I’m always there to support and motivate him. I give him compliments on his achievements, and for everything he’s done well. He said he is happy for that.

Both of us are still trying our best to improve ourselves each and every day. I’m glad that daddy and I met at the right time; the older me is more comfortable to stay at home often, unlike the young me, the one who really loved hanging out with friends. I even enjoy having more quality time with him at home. That also answered why we have no problem with the Quality Time he needs. I personally just need to improve my Physical Touch for him a little bit, such us hugging, stroking, etc. because he likes it, and he needs to improve giving me more affirmations, as he is quite awkward in expressing his feelings (he is not used to getting compliments, and not used to giving them out as well).

Mommy’s bouquets from daddy from year to year
From daddy to mommy | 2020: it was not his handwriting, I like the 2021’s card more!


From mommy to daddy | 2020-2021: Desserts never fail. In 2018, I gave him something he needed and my test pack as the surprise gifts. I did not give him anything in 2019. LOL.


Check your Love Languages here:


Anyway, thank you for stopping by! Happy Valentine’s Day!

——————————

Hai! Hari ini hari kasih sayang (14 Feb)!

Saya senang mendapatkan buket indah dari Daddy Bear! Itu mengejutkan, karena saya tidak menyangka dia akan memberi saya karangan bunga sehari sebelum Hari Valentine! Hahaha. Dia lupa tanggal! Dia pikir kemarin sudah 14 Februari. Kejutan, kejutan, memang! Saya berharap dia memberi saya mawar serupa seperti kebanyakan Hari Valentine yang kami miliki, tapi hei! Kali ini sedikit berbeda! Ada mawar dan tulip, dan saya sangat menyukai kedua bunga itu, dan kombinasi warnanya. Dia benar-benar membuat hari saya menyenangkan!  : ”>

Saya suka bunga karena indah, terutama mawar, dan saya rasa bunda saya juga memberikan kontribusi untuk ini: dia biasa menanam mawar, anggrek, dan begitu banyak bunga dan tanaman lain di halaman kami, saat saya masih kecil. Bunda saya sudah mulai menanam bunga dan tanaman lain lagi akhir-akhir ini, mencoba mengembalikan hobi lamanya. Selain itu, saya selalu menyukai seni dan segala sesuatu yang mempesona; Karena itulah mawar selalu mencuri hati saya. Saya mulai menyukai tulip juga, dan saya rasa itu karena dia, karena dialah yang memberi saya tulip untuk pertama kalinya. Sebenarnya tulip dan mawar: dia memberi saya buket kejutan saat pertama kali saya mengunjunginya di Inggris. Saya sebenarnya memberinya sedikit petunjuk bahwa saya suka bunga, dan dia menangkapnya! Hahaha. Saya sendiri tidak pernah memberinya bunga, karena saya tahu itu bukan sesuatu yang dia banget. Saya tidak ingin memberinya sesuatu yang saya sukai, bukan yang dia sukai. Karena kami telah bersama cukup lama sekarang, kami telah mencoba untuk belajar lebih banyak hal tentang satu sama lain: apa yang membuat pasangan kami bahagia, dan itu membantu kami mempelajari Bahasa Cinta mereka juga. Saya tahu bahwa suami saya tidak akan terganggu jika saya tidak mempersiapkan apa pun untuknya pada hari-V, tetapi saya merasa seperti saya hanya ingin memberinya sesuatu yang biasanya dia sukai. Tahun lalu, saya mengejutkannya dengan buket Bombolone (donat Italia), karena dia suka makanan manis. Tahun ini saya membelikannya sebungkus brownies yang lucu. Sesuatu yang dekat dengan perutnya selalu menjadi pilihan yang aman, dia pasti akan senang mengunyahnya. Ha!

Saya senang menerima hadiah pada acara-acara khusus; tidak harus mahal, karena buat saya niatnya lebih penting. Selama itu adalah sesuatu yang saya suka, butuhkan, atau sesuatu yang menyentuh hati saya. Bahkan hal kecil mengambil sebagian besar ruang di hati saya, semurahan kedengarannya. Saya sebenarnya bukan orang yang romantis, dan dia juga sebenarnya tidak. Kami berdua tidak langsung mengucapkan kata cinta selama hubungan kami sebelum kami menikah, kami berdua mengatakan itu untuk pertama kalinya setelah berbulan-bulan menjalin hubungan, ketika kami benar-benar bersungguh-sungguh. Jika kamu bertanya kepada saya siapa yang mengucapkan kata cinta pertama? Itu dia! Iya! (Tahukan harga diri saya lebih tinggi dari tinggi badan saya, saya menunggu sampai dia mengatakan itu duluan :p). Tentu saja saya menjawab dengan kejujuran bahwa saya merasakan hal yang sama.  Daddy Bear dan saya juga sesungguhnya tidak bermesraan di depan umum, atau hal-hal menye-menye lainnya di depan umum. Kami ingin merahasiakannya, saya hanya memposting hal-hal yang menurut saya tidak masalah untuk dibagikan. Jika kamu perhatikan, saya tidak pernah memposting apa pun seperti hadiah darinya di media sosial saya. Saya biasanya hanya membagikan gambar ketika masih dibungkus. Untungnya kami berdua berada di pemahanan yang sama pada hal yang satu itu: kami berdua setuju untuk merahasiakannya.

Terkadang kita lupa bahwa kebahagiaan setiap orang ada dalam hal yang berbeda. Kita cenderung memberikan sesuatu yang kita suka kepada orang penting kita, daripada memberi mereka sesuatu yang mereka sukai, karena tidak semua orang memiliki selera atau Bahasa Cinta yang sama. Saya membaca sebuah artikel dari buku Gary Chapman beberapa bulan lalu, tentang 5 Bahasa Cinta. Itu menarik! Saya langsung sadar itulah mengapa saya dan suami cocok, meskipun kami memiliki kepribadian dan karakter yang berbeda. Itu karena kami berdua mau belajar dan selalu berusaha yang terbaik untuk membuat pasangan kami bahagia, dan saya kira sejauh ini, kami telah berada di jalur yang benar dalam membaca apa yang dia suka atau tidak suka, dan apa yang membuat pasangan kita bahagia.

Saya meminta Daddy Bear untuk mengikuti kuis 5 Bahasa Cinta. Seperti yang diharapkan, 3 Bahasa Cinta utamanya adalah Waktu Berkualitas, Sentuhan Fisik, dan Kata-Kata Peneguhan.

Hal itu menjawab mengapa dia sering ingin menjadi orang yang memasak untuk saya, meskipun saya juga akhirnya belajar memasak, dan saya tidak keberatan memasak sekarang. Saya ingat ketika saya memberikan pujian kepada teman perempuan saya yang pandai memasak dan membuat steak (makanan favorit saya), alih-alih meminta saya untuk belajar memasak seperti dia, Daddy Bear malah menjawab “Saya juga bisa belajar memasak steak...”. Haha. Betapa manisnya dia! Banyak suami-suami yang akan menjadi orang yang meminta istrinya untuk belajar dan memasak untuk mereka. Inilah mengapa perasaan kami saling bersambut. Saya selalu percaya bahwa Tuhan sering mengirimkan kepada kita orang yang tepat yang melengkapi kita, tidak selalu yang kita inginkan, tetapi itulah yang kita butuhkan. Jika kamu memeriksa Bahasa Cinta saya di atas, 3 Bahasa Cinta teratas saya adalah Tindakan Pelayanan, Kata-Kata Penegasan, dan Menerima Hadiah.

Saya suka mendapatkan pujian dan penegasan, karena saya agak perfeksionis, dan saya selalu berusaha memberikan yang terbaik dalam segala hal yang saya lakukan. Oleh karena itu, mendapatkan pujian tentang apa yang telah saya lakukan dan capai selalu menjadi hal yang menyenangkan untuk didengar, terutama jika itu datang dari seseorang yang saya cintai. Almarhum ayah saya adalah pendukung terbesar saya: dia selalu ada untuk mendukung saya secara mental, dan selalu memberi saya pujian dan penegasan-penegasan. Namun, saya juga dibesarkan oleh bunda saya, yang perfeksionis; dia tidak memberikan pujian dengan mudah. Saya rasa itulah mengapa saya juga agak perfeksionis, saya pasti mengambil sisi itu dari dia. Saya selalu jujur ​​jika memuji orang lain. Saya memahami bahwa pujian tidak memerlukan biaya apa pun, namun saya hanya memberikan pujian jika saya bersungguh-sungguh. Saya memiliki standar yang tinggi, saya tidak memberikan pujian dengan mudah, saya tidak suka menjilat orang. Saya lebih memilih tutup mulut daripada tidak mengatakan yang sebenarnya. Di sisi lain, saya pandai mengungkapkan dukungan saya dan saya tidak ragu untuk memberikan pujian ketika seseorang pantas mendapatkannya. Itulah mengapa daddy senang karena saya selalu ada untuk mendukung dan memotivasi dia. Saya memberinya pujian atas prestasinya, dan untuk semua yang dia lakukan dengan baik. Katanya dia bahagia untuk hal itu.

Kami berdua masih berusaha sebaik mungkin untuk meningkatkan diri kami setiap hari. Saya senang bahwa daddy dan saya bertemu pada waktu yang tepat; diri saya yang sekarang yang lebih tua lebih nyaman untuk sering tinggal di rumah, tidak seperti diri saya yang muda, yang sangat suka bergaul dengan teman-teman. Saya bahkan menikmati lebih banyak waktu berkualitas dengannya di rumah. Itu juga menjawab mengapa kami tidak memiliki masalah dengan Waktu Berkualitas yang dia butuhkan. Saya pribadi hanya perlu sedikit meningkatkan Sentuhan Fisik saya untuknya, seperti memeluk, membelai, dll. karena dia menyukainya, dan dia perlu meningkatkan memberi saya lebih banyak penegasan, karena dia cukup canggung dalam mengungkapkan perasaannya (dia tidak terbiasa mendapatkan pujian, dan tidak terbiasa memberikannya  demikian juga).

Oke deh, terima kasih telah mampir! Selamat hari kasih sayang!


Sekedar info:
5 Bahasa Cinta menurut Gary Chapman:
1. Waktu Berkualitas
2. Sentuhan Fisik
3. Tindakan Pelayanan
4. Kata-Kata Penegasan
5. Menerima Hadiah

Comments